Scream for me Maideeeen...

publicerat i Kost;
Det är nästan ett år sedan biljetterna inhandlades.
Iron Maiden på Friends Arena 13 juli 2013.
 
Så äntligen var dagen kommen och jag, Älsklingen, Frida och Filip tog en tripp till Stockholm för att se dem, uppleva dem, prisa dem.
Jag fick äran att köra ner till Märsta, där bytte vi eftersom Älsklingen hittar mycke bättre än mig i Solnatrakten.
Eller grejen var så här...Vi hade bestämt oss för att äta middag innan vi åkte in till Arenastaden, konserten drog nämligen uppåt 57000 personer, så att äta i området var inte aktuellt om man säger så.
 
Jag hade siktat in mig på Eurostop som ligger på höger sida i höjd med Arlanda,
men svängde av ett mot för tidigt och vi hamnade i Arlanda Stad och senare i Märsta, där jag tog chansen att sätta mig i passagerarsätet ;)
 
Vi skulle sedermera ta samma väg som vi tog av för att ta oss mot E4 och till Eurostop, men det blir inte alltid som man tänkt sig.
 
Vi kom till E4, med Eurostop på fel sida om oss, så det blev lite kört.
Det blev till att åka in bland alla Maiden-fans för att leta mat.
 
Jag hade en enda önskan...
INTE Mc Donalds eller Max, eller nåt annat skräpmatshak heller för den delen.
 
Efter en stunds letande fick jag dock ge mig...på egen begäran, eftersom klockan gick och vi faktiskt hade åkt till Solna denna dag för att gå på konsert, inte för att leta mat.
 
Det fick bli Max, vi tog Expresskassan, där man själv knappar in vad man ska ha och betalar. Snabbare än snabbmat faktiskt. Ville man däremot ha andra alternativ (ja, de har faktiskt lowcarb-meny) då blev man vackert hänvisad till kassan...dit var det vääääääldigt lång kö.
Ibland får man ge sig och äta en hamburgare, få ont i magen och bli hungrig efter två timmar.
Vad gör man inte?
 
Så äntligen var vi på plats, Sabaton värmde upp publiken och vi började prata om hur dåligt ljud det var. Tänkte att, hoppas det inte blir lika när det är dags för Maiden...
Det var fantastiskt dåligt ljud där uppe där vi satt på Entré H, Sektion 310 Vänster, Läktare 3.
Men stämningen i arenan, med 57000 fans...ojojoj!!
Det formligen kokade av energi
när Bruce Dickinson ropade ut sin önskan om 
Scream for me Stockholm...Scream for me Sweden.
 
Maiden levererade verkligen...det gjorde inte Friends Arena.
Om vi ska dit igen blir det en plats längre ner och närmare scenen.
Ljudet försvann någonstans efter vägen, i tomma intet innan det nådde mitten där vi satt.
 
 
 
 
 
 
Tack för en grym konsert och på återseende!!
 
Jess
 
 

Kommentera inlägget här :