Hade laddat för bullbak...

publicerat i Kost;
Eftersom vi har jobbat en del i helgen med alla aktiviteter som pågått runt om i bygden, så mjukstartar vi lite så här på måndagmorgon.
Jag hade laddat för bullbak och började så smått plocka fram ingredienser till en bulldeg.
Satte smöret på smältning och skulle till att leta kavel och annat.
Hittade allt annat utom kaveln och en kavel är ju faktiskt det som är en av de viktigaste verktygen vid just bullbak.
När jag tänker efter så har jag inte bakat bullar sen vi flyttade hit till Loftet, så den har nog inte blivit uppackad helt enkelt.
Känner mig nästan hundra procent säker på att den ligger i en kartong nere i förrådet, tycker mig se den där...
Jag ska gå ner och kolla sen, när jag har putsat fönstren i vardagsrummet.
De har liksom blivit kvar på grund av tidsbrist. Men nu åker de med, tål helt enkelt inte se dem längre.
Jag hade så klart kunnat göra något åt dem när jag putsade de andra fönstren men jag hann inte...så de blev bortprioriterade, tyckte att ett par fönster som vetter ut mot en betongbalkong får klara sig utan min handpåläggning ett tag till.
Ett tag till blev ett långt tag...Vi har haft så fullt upp att vi knappt har hunnit ut på den där balkongen förrän nu.
Men nu är det ju faktiskt sommar en del dagar och då vill man ha lite fint även på en betongbalkong, så är det faktiskt. Blommor hann jag inhandla också innan Blom-Nisse drog hemåt till Hälsningland. Köpte en hel låda med fina blommor för halva priset. Ett bra drag av mig tycker jag, att vänta ut blomsterinköpet.
Vi har ju ändå inte kunnat njuta av dem förrän nu.
 
Fönsterputsning och kavel-letning på er
 
Jess

Kommentera inlägget här :